niedziela, 27 listopada 2011

Porto - dzień 2

Ze względu na jednogodzinną różnicę w czasie między resztą Europy a Portugalią, wstałem trochę wcześniej niż zazwyczaj. Od samego rana wybrałem się na zwiedzanie miasta. Ze względu na fakt, że miałem tylko nienadającą się do nocnych zdjęć "małpkę", wróciłem w te miejsca, które oglądałem poprzedniego dnia wieczorem.

Po kolei:
Capela de Santa Catarina (front)
Kaplica św. Katarzyny to jeden z najbardziej znanych zabytków w Porto. Znajduje się na ul. św. Katarzyny (rue de Santa Catarina) - głównej ulicy handlowej miasta - odpowiedniku ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Kościół jest wyjątkowy głównie dlatego, że jego ściany zewnętrzne są pokryte niebiesko-białymi płytkami, z których słynie Porto. Obrazy na płytkach przedstawiają sceny z życia św. Franciszka i św. Katarzyny.

Capela das Almas (ściana boczna)

Kościół św. Ildefonsa
Kolejnym kościołem, znajdującym się w przy ul. św. Katarzyny jest kościół św. Ildefonsa. Fasada bardzo przypomina zniszczoną jedyną pozostałą ścianę katedry w Makau, a sam kościół również jest pokryty płytkami "azulejos".

Budynek Universidade Lusófona do Porto
Panorama Porto z murów obronnych Porto.
Panorama na Ribeirę, dzielnicę będącą Światowym Dziedzictwem UNESCO.
Ribeira z bliska
Sklep z magnesami.

Igreja dos Carmelitas (po lewej) i Igreja do Carmo (po prawej)
Większość ciekawszych kościołów w Porto jest pokryta płytkami "azulejos", które przedstawiają sceny z życia świętych. Jednym ze starszych przykładów wykorzystania tego stylu są dwa kościoły - dos Carmelitas i do Carmo, zbudowane obok siebie. Igreja dos Carmelitas został zbudowany wcześniej, ale po ok. 100 latach postanowiono zbudować w okolicy drugi kościół. Na zabudowę wybrano działkę sąsiadującą z wybudowanym wcześniej kościołem, co dało unikalną konstrukcję dwóch kościołów pod różnym wezwaniem sąsiadujących bezpośrednio ze sobą.

Igreja do Carmo (boczna ściana)

Na koniec jeszcze poranna (wieczorna jest nieciekawa) trasa z dnia drugiego:


Pokaż trasę na większej mapie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz